رفع مشکلات آنتن

در صورتیکه از آنتن های معمولی(۱) برای گیرنده های خود استفاده میکنید ، برای داشتن یک تصویر خوب و با کیفیت میبایست به نکات زیر توجه کنید :

  • ارتفاع نصب آنتن باید در بلندترین نقطه ساختمان و هم جهت با فرستنده منطقه تنظیم گردد.(جهت نصب بقیه آنتن ها ملاک مناسبی است) درمحدوده شعاع دید آنتن نباید نقطه کور و ساختمان بلندی قرار داشته باشد.
  • کابل آنتن لزوما کواکسیال(هم محور) بوده و در بین مسیر قطعی نداشته باشد. تک رشته سیم مفتول غلاف دار داخل کابل وظیفه اصلی انتقال سیگنال را به عهده دارد و رشته سیمهای افشان حول آن به جهت نویزگیری از سیگنالهای مزاحم استفاده میشوند.
  • پریزهای آنتن تلویزیون میبایست بطور دقیق و منظم کانکت شده باشند و هر چه تعداد آنها کمتر باشد کیفیت بهتری حاصل میشود. بعضی مواقع ممکن است از اولین پریز آنتن سر راه کابل اصلی ، تصویر مناسبی دریافت کنیم در حالیکه از پریز انتهایی چنان نتیجه ای نگیریم که این امر بدلیل چند تکه شدن کابل در پریزها و ازدیاد طول مسیر باشد. کابل آنتن داری مقاومتی برابر ۷۵ اهم است که در اثر وصله شدن مقدار آن افزایش یافته و در خروجی تصویر تاثیر منفی دارد. معمولا در خانه هایی که بزرگ هستند و دارای چندین اتاق مختلف میباشند از دو یا چند خط ورودی آنتن استفاده میگردد.
  • چنانچه همه اصول استاندارد نصب و راه اندازی آنتن و گیرنده رعایت شده باشد و تصویر نداشته باشیم یا اینکه گاهی تصویر بیاید و دوباره برود ، احتمالا شما در منطقه کور آنتن رادیویی فرستنده قرار دارید و یا مسافت شما از فرستنده آنقدر زیاد شده که سیگنال دریافت شده بسیار ضعیف است و انتن به تنهایی قدرت لازم برای دریافت سیگنال را ندارد. در اینگونه موارد تنها راه ، استفاده از آمپلی فایر تقویت سیکنال (آنتن مرکزی)   است که میتوان از آن برای پوشش چندین واحد گیرنده استفاده کرد. (۲)

آنتن مرکزی