تست سلامت آیفون تصویری

ایرادات معمول در دستگاه آیفون تصویری دارای پنج بخش است :

ایراد در بخش: گوشی – پنل اصلی – قفل برقی – ترانس تغذیه – سیمکشی

نوع ایراد:                                        احتمال عیب در:

دستگاه روشن نمیشود     —————- پاور گوشی سوخته

صوت و تصویر نداریم    —————- گوشی – پنل – سیمکشی

هیچ واحدی تصویر ندارد —————-  پنل – سیمکشی -ترانس

یک واحد تصویر ندارد     —————-  گوشی – سیمکشی

هیچ واحدی صدا ندارد   —————-  پنل – سیمکشی

از هیچ واحدی درب باز نمیشود   ——–  پنل -ترانس – قفل برقی

از یک واحد درب باز نمیشود  ———–  گوشی

آیفون های تصویری از دو بخش کلی تشکیل می شوند:

۱- پنل بیرونی ( یا همان صفحه کنار درب ورودی ساختمان) 

۲- مانیتور ( گوشی آیفون) 

پنل بیرونی آیفون های تصویری شامل موارد زیر است:

 قاب فلزی ،  شیشه محافظ ، دوربین ، برد صدا ، بلندگو ، میکروفون که صدای پنل بیرونی را به مانیتور داخلی انتقال می دهد و در نهایت شاسی زنگ و سوئیچر که برای زنگ زدن توسط مراجعه کننده مورد استفاده قرار می گیرد .

 گوشی آیفون تصویری که در داخل واحد ساختمانی نصب می گردد و از آن برای دیدن تصویر (یا تصاویر ضبط شده) و ارتباط صوتی با بیرون و همچنین باز کردن درب استفاده می کنیم، شامل اجزای زیر است:

برد تغذیه، برد صدا، صفحه تصویر که اگر رنگی باشد از نوع ال سی دی و ال ای دی و اگر سیاه و سفید باشد دارای برد تصویر است، میکروسوئیچ روی قاب مانیتور، سیستم تنظیم نور و کم و زیاد کردن صدای زنگ و روشن و خاموش کردن صفحه مانیتور، گوشی مانیتور که برای انتقال صدا از پنل بیرونی به مانیتور داخلی استفاده می شود و همچنین قاب گوشی که عموماً پلاستیکی می باشد. از دیگر اجزای آیفون های تصویری می توان به منبع تغذیه یا ترانس و قفل درب باز کن اشاره کرد .

امروزه در هر خانه ای از یک آیفون تصویری برای باز کردن درب خانه استفاده می شود. آیفون های تصویری علاوه بر اینکه کار مراجعه کننده ها و میزبان ها را آسان تر کرده اند دارای امنیت بالاتری نسبت به آیفون های صوتی و قدیمی هستند و به همین دلیل استفاده از آن ها زیاد شده است و کماکان رو به افزایش است.
از این رو درخواست برای تعمیرات آیفون های تصویری هم به شدت بالا رفته و نیاز به یک متخصص که قادر به تعمیرات آیفون تصویری باشد همواره احساس می شود. 

دیدگاهتان را بنویسید